Per 1 september 2019 is KPN gestopt met
het aanbieden van alle ISDN 1 / 2 en PSTN Meervoudige telefoonaansluitingen.
ISDN verbindingen worden gebruikt om
meerdere telefoonaansluitingen op één lijn aan te sluiten, maar ook alarm-,
fax- en pindiensten kunnen gebruik maken van het ISDN- en PSTN-netwerk. Dit is
het moment om te kijken naar het beste alternatief voor de huidige ISDN
diensten. MIEGROUP biedt hiervoor passende en toekomstgerichte
oplossingen voor uw organisatie en geeft u graag advies.
Waarom
stopt ISDN?
Men wil graag met de tijd meegaan
en tijden veranderen snel op het gebied van telefonie. We zijn van analoog
bellen naar ISDN gegaan en tegenwoordig bellen we steeds vaker via internet
(VoIP). Uit recent uitgevoerd onderzoek is gebleken dat VoIP-telefonie de
komende jaren met gemiddeld 30% per jaar zal groeien. Om die groei bij te
houden en niet meer te hoeven investeren in een infrastructuur, waar men al op
grote schaal afscheid van neemt, heeft men ervoor gekozen om te stoppen met
ISDN.
Technisch
VoIP-technologie (Voice over
Internet Protocol): vrij vertaald staat deze afkorting voor ‘bellen over een
internetverbinding’. (X2)VoIP is de basis van de diensten van X2com en biedt
vele voordelen boven traditionele telefonie. Hieronder vallen operationele en
onderhoudsgerichte kostenbesparingen, maar ook meer functionaliteiten en een
betere bereikbaarheid. Tegelijkertijd is de spraakkwaliteit zo goed dat degene
naar wie u belt niet meer kan onderscheiden of u via kantoor belt of
bijvoorbeeld als thuiswerker.
X2VoIP is een SIP trunk en is te
vergelijken met een telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande
telefoongesprekken via het internet verlopen. Met andere woorden: u belt niet
meer over een traditionele analoge of ISDN netlijn, maar over een
internetverbinding. Het SIP protocol is geschikt voor multimedia communicatie
zoals audio, video en andere datacommunicatie.
Flexibiliteit
en besparen met X2VoIP
X2VoIP kan vaak al ‘eenvoudig’
worden ingezet zonder grote verandering aan te brengen in uw huidige situatie.
Zo is het vaak al mogelijk om met de huidige telefooncentrale en toestellen
gebruik te gaan maken van X2VoIP. Wat er verandert, is de verbinding die u
gebruikt om te bellen en gebeld te worden. Bij voldoende beschikbare
bandbreedte is het mogelijk om zowel het internet als het telefonieverkeer over
één internetverbinding te laten verlopen.
Een ander voordeel is dat X2VoIP geen restricties kent in haar gelijktijdige
spraakkanalen en kunnen we zonder complexe ingrepen laten meegroeien met uw
organisatie.
En voor u als ondernemer ook niet
onbelangrijk: kostenbesparing op de infrastructuur, omdat data en spraak over
dezelfde verbinding lopen. Daarnaast zijn de abonnements- en gesprekskosten
vaak lager dan bij de traditionele telefoonlijnen.
X2VoIP hanteert namelijk een concurrerend beltarief voor het bellen naar vaste
en mobiele nummers, zowel binnen als buiten Nederland. Als uw organisatie over
meerdere vestigingen beschikt, belt u onderling helemaal gratis. Ook bellen
naar overige X2com klanten is geheel kosteloos. Daarnaast krijgt u een
beter inzicht in uw uitgaven, alles op één helder overzicht.
Miegroup geeft advies!
Er zijn verschillende alternatieven
voor ISDN en PSTN. Een logische opvolger hiervan is X2desk (hosted telefonie)
in combinatie met X2VoIP, maar er zijn meer opties. Zo is het in veel gevallen mogelijk
om uw huidige telefooncentrale te blijven gebruiken in combinatie met bellen
via X2VoIP.
Wij helpen en adviseren u graag bij het maken van de beste, toekomstgerichte
beslissing voor uw organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op zodat we
er samen naar kunnen kijken.
Neem contact op met onze verkoopafdeling via 0228-584888 of verkoop@miegroup.nl